Wenerologia

Wenerologia  (Veneris, Venus -rzymska bogini miłości) – specjalizacja medyczna zajmująca się rozpoznawaniem, leczeniem oraz szerzeniem wiedzy na temat chorób przenoszonych drogą płciową, czyli chorób wenerycznych.

Dermatologia i wenerologia to jedna specjalizacja, trwająca 5 lat i kończąca się Specjalistycznym Egzaminem Państwowym, który dopuszcza lekarza do posługiwania się tytułem specjalisty w dziedzinie dermatologii i wenerologii. To także jedyna specjalizacja medyczna mająca w swoim programie obowiązkowych szkolenia z zakresu medycyny estetycznej.

W naszej Klinice znajdziecie Państwo fachową pomoc z zakresu chorób przenoszonych drogą płciową, świadczoną przez dr n. med. Joanne Sałkowską-Wanat- wieloletniego pracownika i nauczyciela akademickiego Kliniki Wenerologicznej w Warszawie.

W ramach procedur medycznych oferujemy:

1. Usuwanie kłykcin kończystych (brodawek wirusowych okolic intymnych)
  2. Usuwanie mięczaków zakaźnych
  3. Diagnozowanie oraz leczenie kiły
  4. Diagnozowanie oraz leczenie rzeżączki, chlamydii
  5. Diagnozowanie oraz leczenie wszelkich stanów zapalnych (m.in. opryszczki narządów płciowych) okolic intymnych
  6. Diagnozowanie i leczenie zmian nowotworowych okolic intymnych

Coraz większa grupa pacjentów zgłasza się do wenerologa przed rozpoczęciem współżycia aby bezpiecznie i świadomie wejść w bliską relację z drugą osobą. Takie postawy w dużej mierze przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka zarażenia się chorobą weneryczną oraz jej rozprzestrzeniania w społeczeństwie.   Profilaktyka oraz szeroko zakrojona kampania informująca o chorobach wenerycznych i możliwościach ich zapobiegania, w dużej mierze przyczyniłaby się do zmniejszenia ilości nowych zachorowań, których co roku przybywa.

Wśród najczęstszych diagnoz stawianych w gabinecie wenerologa pada rozpoznanie: kłykciny kończyste (ang. genital warts, brodawki wirusowe), mięczak zakaźny, opryszczka narządów płciowych, kiła, rzeżączka.

Opis zabiegów wkrótce…