Leczenie migreny i napięciowych bólów głowy

Umów
wizytę

Zapraszamy do rezerwowania wizyt przez nasz system internetowy lub telefonicznie.

Leczenie migreny i napięciowych bólów głowy

Leczenie toksyną botulinową  jest jednym z najskuteczniejszych sposobów leczenia migreny przewlekłej. Mimo, że metoda ta stosowana jest już od kilkunastu lat, nadal jest mało rozpowszechniona.
Leczenie toksyną botulinową uznawane jest przez przedstawicieli Polskiego Towarzystwa Bólów Głowy i Międzynarodowego Stowarzyszenia Bólów Głowy za jeden z najskuteczniejszych sposóbów leczenia migreny przewlekłej.
Leczenie toksyną traktuje się jako kurację, co oznacza, że bóle głowy zmniejszają się wraz z kolejnymi podaniami toksyny.
Działanie przeciwbólowe rozpoczyna się po około 7-10 dniach od pierwszego podania toksyny, jednak skuteczość leczenia toksyną ocenia się dopiero po 3 podaniu.
Pierwsze 3 podania powinny zostać wykonane w odstępach 12 tygodni. Czwarte i kolejne podanie leku, jest stosowane po ustąpieniu działania toksyny, a więc ponownym wystąpieniu bólów głowy, jednak nie wcześniej niż po 3 miesiącach.
Leczenie jest skuteczne jest u około 70-80% chorych. U około połowy pacjentów dochodzi do całkowitego ustąpienia bólów głowy, a u pozostałych do znacznego zmniejszenia liczby dni w miesiącu z bólem głowy oraz zmniejszenia natężenia bólu.
Zdarza się, że efekt leczenia toksyną botulinową jest długotrwały i bóle głowy nie powracają.
Aby leczenie było skuteczne botulinę podaje się wg ściśle ustalonego protokołu PREMPT, od którego nie ma odstępstw. Nie ma znaczenia, w którym miejsc boli głowa, schemat podania leku i dawka są zawsze taka sama.

Wskazanie:

• migrenowe i napięciowe bóle głowy.
  • Obszar:

• głowa,
  • szyja,
  • barki
  • Czas trwania zabiegu:

Seria zabiegów:
    Tak

Przeciwskazania:

• choroby z grupy zaburzeń w przewodnictwie nerwowo-mięśniowym
  • Znieczulenie:
    Nie

Koszt:
    2000 zł

Masz pytania?

Copyright © 2019 Klinika dr Huczek dr Wanat. Wszelkie prawa zastrzeżone.